Vi skal få IT til å fungere for deg

Hvem vi er

Uptime er et privateid uavhengig IT selskap stiftet i 1992. Vi fokuserer på å løse forretningsbehov ved help av vår inngående ekspertise innen programvareutvikling, SharePoint Solutions og IT forvaltningstjenester. Selskapet som ble startet med bare noen få ansatte teller i dag over 100 top spesialister med høy kompetanse på tvers av industrien og tilbyr et fullt spekter av IT-tjenester. Vi har kontorer i Norge, Sverige, Estland og Sveits.

Hva vi gjør

Vi utvikler skreddersydde IT-løsninger tilpasset kundens individualitet, og det gir de beste resultatene. Vår kundebase er bred og variert. Vi er IT-partnere for alt fra små selskaper til industriledere i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Sveits, Estland og Latvia. Vi har laget abonnementssystemer for forlag, dokumenthåndtering- og samhandlingsløsninger for offentlige etater og sykehus, håndterer all IT for kjente internasjonale selskaper og mye mer.

Hvordan vi gjør det

Uptime er kjent for å være en verdifull forretningspartner som hjelper selskaper med å øke deres effektivitet og lønnsomhet med sine IT-løsninger. Vi fokuserer på forretningsbehov og anser lang erfaring og inngående kjennskap til forskjellige industrier som vårt konkurransefortrinn. Våre tjenester dekker hele livskretsen til programvare fra analyse til støtte, inkludert omfattende infrastrukturstyring. Vårt styringssystem er ISO 9001:2008 sertifisert. Vi er stolte over at våre aller første kunder fortsatt er med oss 25 år senere.

En langsiktig forretningspartner som bringer deg suksess

Våre kundeforhold er bygget på partnerskap og kunnskapsdeling. Vi mener det er nøkkelen til gjensidig nytte - å forstå forretningen deres er den beste måten å levere teknisk ekspertise som virkelig fungerer. For deg betyr det at din IT partner fokuserer på din suksess.

  • Kundetilfredshet

    Uptime er anerkjent for sin effektive produksjonsprosess, sitt sterke kundefokus og store fleksibilitet i ressursallokering. Siden vi satser på langsiktige forretningsforhold, er kundetilfredshet vår øverste prioritet. Det har alltid vært vår viktigste KPI og vi er trygge i vår påstand om at våre kunder er fornøyde.

  • Kompetanse

    Vi har bygget opp grundig forståelse for hvordan forskjellige forretningsområder fungerer over flere år. Våre spesialister fokuserer på å løse forretningsproblemer i stedet for kun de tekniske aspektene ved løsningen. Vi setter pris på å ha eksperter på teamet vårt som har spesialisert seg på spesifikke industrier og domener, samtidig som vi opprettholder fleksibilitet og kontinuerlig lærer nye ting.

  • Erfaring

    Våre lange erfaring hjelper oss med å se det store bildet og å forstå essensen i problemet, selv om det ikke er tydelig identifisert men ligger i en sammensetting av mindre problemer. Vi tar et skritt tilbake og hjelper deg med å finne løsningen på selv de vanskeligste forretningsbehovene.

  • Hele livskretsen

    Vi skriver ikke bare kode; vi bryr oss om hva som skjer etter implementering. Våre tjenester dekker hele livssyklusen til IT systemer: vi tar fullt ansvar for utvikling, vedlikehold og brukerstøtte. Vi lar deg fokusere på din kjerneaktivitet og håndterer alle IT-relaterte spørsmål for deg.

  • Ideologi om programvareutvikling

    Vi vet av hver kunde er unik og har forskjellige behov for akkurat deres løsning. Det er grunnen til at under initieringsfasen til et prosjekt tar vi tid til å bli kjent med selskapet. Vi studerer forretningsmodellen, vurderer behovene, bygger et dedikert team med nødvendig ekspertise og velger prosessene og målingene som best støtter utviklingsprosessen til den valgte løsningen. Våre utviklingsprosesser er agile, strukturert og tilpasset kundens spesifikke behov.

Drevet av våre verdier i vårt daglige virke

Vi verdsetter langvarige samarbeid, som forsikrer en bedre forståelse av kundens behov og tilsvarende bedre evne til å tilfredsstille disse. Vi mener at grunnlaget for et vellykket samarbeid ligger i jevnlig kommunikasjon og kunnskapsdeling. Våre ansatte og deres tilfredshet er uunnværlige for oss; derfor investerer vi kontinuerlig i individuell utvikling og støtter deres vekst på alle måter.

Vi verdsetter:

  • Ærlighet

    Vi er ærlige med våre kunder og våre ansatte. Vi har tro på at ærlighet og integritet er den beste policyen i alle forhold og all kommunikasjon.

  • Forpliktelse

    Vi forplikter oss til å levere våre tjenester med ekspertise.

  • Framgang

    Vi har forbedring som mål og er kontinuerlig på utkikk etter nye utfordringer. Vi fremmer personlig utvikling blant våre ansatte

  • Partnerskap

    Våre kundeforhold er basert på en vinn-vinn strategi, fordi vi tror at kun gjensidig nytte skaper langsiktig suksess.

Korte fakta om 25 års erfaring

Uptimes historie strekker seg tilbake til 1992, da selskapets forgjenger Capricorn ble stiftet 16. Februar. Vi startet med programvareutvikling og salg av maskinvare.
I 1997 fusjonerte tre små IT selskapet og fortsatte under navnet System Development Partners. Ved årtusenskiftet hadde vi 17 ansatt - halvparten jobbet med programvareutvikling og halvparten med driftstjenester.
Etter at vi byttet til et internasjonalt navn i 2003 har vi vært kjent som Uptime.
I 2013 ble vi invitert til Houston for å ta imot prisen for Microsoft Country Partner of the Year, som vi gjorde oss forjent til gjennom våre utviklingsprosjekter på MS SharePoint .NET plattformen. Vi har vært Microsoft Gold Partner i over 10 år.
Vi har kontinuerlig utvikling og selskapets vekst som mål. I 2015 og 2016 fikk vi utmerkelsen Gazellebedrift.

I desember 2015 ble Uptime fusjonert med Comperio, en norsk-svensk leder innen søketeknologi.
I februar 2016, fusjonerte vi med sveitsiske Educo og startet Uptime Systems GmbH.

Uptime startet med fokus kun på et lokalt marked, men omfanget har vokst gjennom årene til å bli internasjonalt. Vi har som mål å betjene europeiske selskap. Vår viktigste marked er Estland, Norge, Sverige og Sveits, hvor vi også har lokale kontor. I dag har vi over 100 spesialister på tvers av industrien. Selskapet er eid av ledelsen.

Partnere og sertifiseringer

  • Microsoft

    Vi har vært Microsoft Certified Partner siden 1999 og fra 2006 har vi hatt status som Microsoft Gold Certified Partner i Collaboration and Content feltet. Våre spesialister har forskjellige Microsoft sertifiseringer og oppdaterer kunnskapen sin kontinuerlig.

  • Oracle

    Vi har vært partnere med Oracle siden 1998. Vi kjenner produktene deres fra ende til annen. Som gjesteforeleser har vi samarbeidet med det lokale kontoret og trent opp et betydelig antall Oracle spesialister.

  • IBM

    Vi har vært en betrodd forretningspartner av den største maskinvare leverandøren IBM siden 1998.

  • ISO 9001:2008

    Vært kvalitetssikring- og styringssystem er ISO sertifisert i henhold til 9001:2008 kravene.

  • IAMCP

    Organisasjonens mål er å skape samarbeid og kommunikasjonsmuligheter mellom Microsoft Certified Partners.

Utmerkelser

  • Gasellebedrift i 2015 og 2016

    Uptime er blitt utnevnt Gasellebedrift 2 år på rad - i 2015 og 2016. Gaselle er en utmerkelse tildelt selskaper som har vist bemerkelelsverdig vekst i inntjening og overskudd, og for å være en særdeles god arbeidsgiver. Mindre enn 1% av selskap får utmerkelsen .

  • Høyeste kredittverdighet i 2015

    Bisnode har vurdert vår kredittverdighet til å ligge på toppen av AAA skalaen. Scoren en beregnet ut ifra selskapets tilstand, bakgrunn, finansielle resultater og betalingshistorikk.